של מי הגיר הזה ?  
   
ב-1995 רכש שלום ועקנין דייהו סופר רייסר, אוטומטית חדשה. לדבריו, במשך כל השנים הוא טיפל ברכב במוסכי השירות של היבואן, לפי הספר, גם לאחר תום האחריות. לפני קצת יותר מחודש, לאחר שהמכונית עברה כבר יותר מ-100 אלף ק"מ, הפסיק המנוע לסחוב, כפי שמגדיר זאת ועקנין. המוסך הקבוע איתר בעיה במשאבת הדלק, אבל המכונית עדיין לא חזרה לעצמה. ואז נבדק חשד לבעיה במערכת החשמל, ללא תוצאות. בפעם השלישית התברר שיש להחליף את תיבת ההילוכים. לדברי ועקנין, הסתבר ששמן הגיר במכונית מעולם לא הוחלף, למרות שהיא טופלה כל השנים במוסך מורשה, ולמרות שהוראות היצרן מחייבות להחליפו מדי תקופה. ועקנין פנה למפקח השירות של חברת "טלקאר", יבואנית דייהו, "שלתדהמתי טען כי באחריותי להודיע למוסך מתי יש להחליף את שמן הגיר", הוא מספר. ועקנין פנה אלינו וטען שהמוסך המורשה אחראי לנזק שנגרם לתיבת ההילוכים. "כל מכונאי מתחיל יודע מתי להחליף שמן" טען. למרות שהרכב כבר עבר וסו אלף ק"מ ושלוש שנות האחריות כבר מזמן מאחוריו, פנינו לטלקאר. מתשובתו של מנהל השירות הארצי של החברה, משה בלובשטיין, עולה תמונה אחרת, לפיה ועקנין לא שמר על חלקו בהוראות היצרן. מתוך סו טיפולים שהיו צריכים להתבצע ( אחד בכל 10אלפים ק"מ'), הציג בפנינו הלקוח קבלות רק על טיפול 20 אלף ק"מ, 110אלף ק"מ, ו- 160 אלף ק"מ. במוסך המורשה שבו טיפל ברכב הוא הצטייר כלקוח מזדמן, כותב בלובשטיין.

מנהל השירות הודה שככל הנראה נגרם הנזק מאי החלפת השמן, המתחייבת בכל 40 אלף ק"מ, אלא שהרכב הוכנם לטיפול במוסך מורשה ( טיפול 160 אלף קיימ'), כאשר הגיע ל-150 אלף ק"מ. גם אז לא הוחלף השמן, למרות שלפי הוראות היצרן צריך היה לבצע את ההחלפה. בלובשטיין: "מסיבות בלתי ברורות, המוסך המורשה לא ביצע בעת טיפול סם ו אלף החלפת נוזל תיבת ההילוכים. אולם אין זה מצביע כי הנזק נגרם כתוצאה מטעות זו, מאחר שעברו ם ו אלפים ק"מ בלבד בין הטיפול לתקלה שאירעה. הנזק נגרם עוד לפני כויי. אין לנו ספק שועקנין צריך לבוא קודם כל בטענות לעצמו, ספר הרכב שנמסר לו כאשר קיבל את המכונית, מפרט בדיוק מתי עליו להיכנס למוסך. אם נהג עשרות אלפי ק"מ, מבלי להעניק לרכבו את הטיפולים הנדרשים, הוא הפר את חלקו בהסכם הלא כתוב בינו לבין היבואן והיצרן. אבל לפחות בטיפול 160 אלף, צריך היה להחליף את השמן. ההסבר של מסיבות בלתי מובנות הוחלף השמן, לא ממש מקובל עלינו, גם אם ייתכן מאוד שהנזק נגרם ברובו עוד לפני כן. לדעתנו, המוסך צריך לפחות לבדוק את מצב שמן תיבת ההילוכים בכל טיפול, להתריע בפני בעל הרכב אם הוא שחור וצמיגי, ואפילו להזהיר אותו מפני ההשלכות של אי החלפה. הטיפולים הם אכן באחריות הלקוח, שזכותו לא לבצעם, אבל אז עליו לשאת במחיר אי-ביצועם. בכל מקרה, מחובתו של לקוח מזדמן, לידע את המוסך אליו נכנס, על הטיפולים שבוצעו ברכב.
 
   
מישל בוזגלו מאת:
09/09/2004 תאריך:
   

הוספת תגובה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 תגובות הגולשים

343  הכנסו לפורום של מוסך המילניום
    http://www.tulz.net/forum.asp?forum=4905 ...