בדו''ח מבקר העירייה לשנת 2010 נטען כי ''אין ברשות אמנת שירות המגדירה לכל סוג פנייה עפ''י מהותה מה הוא הזמן המוקצה (כתקן) לסיום הטיפול בפנייה''.
מבקר העירייה, משה כהן הגיש בימים אלה את דו"ח המבקר לשנת 2010 בנושא 'תלונות הציבור' ובו הוא מותח ביקורת על אמנת שירות של העירייה. לדבריו, "אין ברשות אמנת שירות המגדירה לכל סוג פנייה עפ"י מהותה מה הוא הזמן המוקצה ( כתקן) לסיום הטיפול בפנייה. ומכאן שלא ניתן להבחין ביעילות הטיפול בפרמטר זמן תגובה", כותב המבקר.
מעיון בדו"ח המבקר עולה כי לרשות התושבים עומד "מוקד לפניות הציבור". המוקד מאויש 24 שעות ביממה ובכל משמרת נמצאות שתי מוקדניות הקולטות את פניות ומנתבות אותן לאגפים השונים בעירייה. עפ"י דו"ח המבקר, בין השנים 2003-2010 התקבלו במוקד העירוני כ- 167,000 פניות. מתוכן נותרו פתוחות כ- 4,800 פניות בעניינים שונים. כ- 67% מהפניות נעשו לאגף שפ"ע, 10% מהפניות נעשו לאגף ההנדסה, והשאר- למוסדות חינוך ולשאר האגפים השונים בעירייה.
המבקר מציין בדו"ח כי בשנת 2010 בלבד, התקבלו 231 פניות לאגף ההנדסה ומתוכם 169 פניות שעניינן דיווח על עבירות בנייה, לכאורה, ובכלל זה 17 פניות המתייחסות לפלישה לשטחים ציבוריים לכאורה. "ככלל", כותב המבקר "איתור עבירות בנייה ברשויות המקומיות, נעשה בדרך כלל באמצעות מפקחי הוועדה. יחד עם זאת, חלק ניכר מעבירות הבנייה מתגלות עקב פניות תושבים. לדברי המבקר, "עיון בנתוני פניות הציבור לעניין עבירות בניה לכאורה כפי שמופיעים במערכת מוקד, מעלה שכ-92% מהפניות טרם טופלו. מהנדס העירייה שהתבקש בעניין הזה טרם השיב נכון למועד סגירת הדו"ח.
המבקר מתייחס בדו"ח שלו לכמות הפניות שנעשו על ידי ציבור התושבים בין השנים 2009-2010. התלונה השכיחה ביותר היא בנושא פינוי אשפה ביתית. 2,432 תלונות נרשמו בנושא זה. לדברי המבקר "שיעור הפניות הפתוחות לשנת 2010 ירד ביחס לשנת 2009 מ- 13% ל- 7%.
המבקר מסכם: "אין ברשות אמנת שירות המגדירה לכל סוג פנייה עפ"י מהותה מה הוא הזמן המוקצה ( כתקן) לסיום הטיפול בפנייה. ומכאן שלא ניתן להבחין ביעילות הטיפול בפרמטר זמן תגובה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות שופרו משמעותית שירותים עירוניים רבים כמו הכפלת ימי ניקיון ופינוי האשפה,פיתוח גנים, שידרוג מתנ"סים, עשרות רחובות בעיר, פיתוח מקומות חנייה, חצרות בתי הספר, קידום נושאי מחזור 'ירוקים', פיתוח שירותי התרבות העירוניים, הקמת מתקני ספורט, מתקני כושר, הכנסת מאות מחשבים למוסדות החינוך, הקמת מועדונים לנוער ועוד. העירייה זכתה לפרס החינוך, פרס הניהול התקין ולתואר עיר ירוקה - כל אלו לא כתובים באמנת שירות כזו או אחרת, אלא הם משקפים פירות של עשייה למען תושבי העיר.
אמנת שירות אמינה, רצינית ונכונה יכולה להתממש רק בנסיבות של הסדרת היחסים בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי , מהסיבה שכיום נוחתות על הרשויות המקומיות חדשות לבקרים גזירות וקיצוצים בנושאי חינוך, רווחה, תרבות, וקהילה , ואלו נאלצות לעיתים מזומנות לצמצם שירותים ופעילויות. ראש העיר משה סיני, יחד עם ראשי רשויות נוספים, תובעים כי יחוקק חוק ממלכתי שיסדיר את נושא החובות של הממשל המרכזי כלפי הרשויות, ימנע התנערות המדינה ממחויבויות ויאפשר לרשויות לעגן בצורה ברורה את אופי השירותים לתושבים, כולל דרך אמנת שירות, ללא חרב הצמצומים המונחתת כל שנה".