מרבית פסי ההאטה בעיר אינם תקניים. התושבים ומבקר העירייה מתריעים. העירייה מתעלמת.
נושא פסי ההאטה הפזורים ברחבי העיר עלה שוב לסדר היום הציבורי לאחר
שתושב שכונת נווה אפק טמיר אפשטיין פנה בימים אלה לגורמים המקצועיים בעירייה לתיקון פסי ההאטה ברחובות: ה' באייר, ז'בוטינסקי ושילה. לטענתו: ''לא נעשו עפ''י התקן''.
אפשטיין שמנהל מאבק בנושא למעלה משנה פנה מספר פעמים לגורמים המקצועיים בעירייה לתיקון פסי ההאטה והתריע בפניהם כי פסי האטה ברחובות הנ"ל "אינם עומדים בתקן הבנייה הדרוש וגורמים נזקים לרכבים". לדבריו, טרם טופל הנושא.
בנוסף, טוען אפשטיין כי "ישנה הסכמה גורפת מכל גורמים המקצועיים שפסי האטה אלו אינם תקניים". אפשטיין אף פנה למנכ"לית העירייה אירית נתן לפני מספר חודשים בו הוא מבקש ממנה לטפל בנושא ואף עדכן אותה על כך שישנה הסכמה גורפת מכל אנשי המקצוע בעירייה שפסי ההאטה אינם תקניים.
יש לציין שכבר לפני מספר חודשים העלה "אינדקס אובייקטיבי" את הנושא במסגרת דוח המבקר לשנת 2011 בו התריע המבקר משה כהן כי "פסי האטה נועדו במהותם להפחית את מהירות הנסיעה בקטע המסוים, אולם במקרים לא מעטים התקנת פסי האטה הלכה למעשה, אינה תואמת את המהירות המבוקשת במקור בקטע דרך זה. ממצאי הביקורת בנושא מצביעים על כך כי קיימת שונות רבה בין פס אחד למשנהו ולא בהכרח תואמים את כוונת החלטות ועדת התנועה". המבקר מצא כי "חלק ניכר מפסי האטה בעיר לא מסומן כלל, חלקם דהויים ובלתי נראים לעין".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא נבדק על ידי הדרגים המקצועיים ולאור המסקנות החכ"ל (החברה הכלכלית) תיכנס לביצוע שיפורים והתאמות נדרשות".
בתמונה: פסי האטה ברחוב צה"ל