הפרויקט החדש בשדה התעופה בן-גוריון עלול לפגוע באיכות חייהם של תושבי ראש העין.
פרויקט שדרוג המסלולים של שדה התעופה בן-גוריון שעלותו נאמדת במיליארד שקלים, יחל לפעול עפ"י התכנית בחודש ינואר 2014. שדרוג המסלולים מאפשר הכפלה של ההמראות והנחיתות כמעט בכל שעה.
גורמים מקצועיים טוענים כי מדובר ב- 48 המראות ונחיתות בשעה. כדי לסבר את האוזן נוסיף כי כיום מתבצעות בשדה התעופה 25 המראות ונחיתות בשעה, כלומר מדובר במספר כמעט כפול של המראות ונחיתות בעתיד.
בין הערים בסביבה נראה כי הנפגעת העיקרית מהפרויקט היא העיר ראש העין הסמוכה גיאוגרפית לשדה התעופה. המטוסים יטוסו מעל בתי התושבים בשכונות הוותיקות והחדשות בגובה של כ- 1000 מטר בלבד. מדובר במטוסים כבדים המכילים חומרים מסוכנים שיפגעו באיכות חייהם של תושבי העיר, והדבר עלול להוות בכייה לדורות.
לנו נודע כי עיריית רעננה וכפר סבא שראו עצמן נפגעות מכך, הגישו התנגדות בזמן, לפני חמש שנים, והצליחו להסיט את המסלול. במקום שיעבור מעל בתי התושבים הוסט המסלול בסופו של דבר לאזור התעשייה שברשותן. עיריית ראש העין שלא הגישה התנגדות בזמן ורק לפני שנתיים החלה לפעול, ככל הנראה 'איחרה את המטוס' ומי שיישא בנזק הבריאותי הם תושבי העיר. לתושבים שפנו מספר פעמים לגורמים המקצועיים לעירייה נאמר כי הנושא בטיפול.
יש לציין שאין זו הפעם הראשונה שראש העין מאחרת את המועד להגשת התנגדויות. כזכור, לפני מספר שנים עלה נושא מיקומה של תחנת הרכבת בראש העין.
מהעירייה נמסר בתגובה
מאבק ציבורי בנתב"ג: נגיש עתירה לבג"צ נגד הממשלה
מזה כשנתיים מנהל ראש העיר מאבק עיקש נגד הממשלה לשינוי החלטה שהתקבלה בשנת 1997, אז אושרה תכנית מתאר ארצית המאפשרת נתיב נוסף לנתב"ג שעובר דרך נתניה כפ"ס, רעננה, כפר קאסם ראש העין ועוד. למאבק הצטרפו ראשי רשויות מהאזור, וכיום נמצאת בשלבי הכנה- עתירה לבג"צ נגד הממשלה בנושא.
במסגרת המאבק גייסה העירייה את מיטב המשפטנים בישראל, ביניהם את פרופ' דוד ליבאי ועו"ד גל פלג, טייס לשעבר. הוטסו מומחי תעופה מארה"ב שכתבו לנו חוות דעת מקצועיות מנומקות.
תמונת אילוסטרציה